duminică, 10 aprilie 2011

MajorEtica

Am stat weekendul asta si m-am gandit la diferite intamplari din trecut si chiar as vrea sa povestesc despre unele dintre ele, cele care mi se par intr-un fel sau altul mai interesante.

Parcurgand firul logicii, cand ma gandesc la trecut, ma gandesc la liceu. Cand ma gandesc la liceu, ma gandesc la activitatile intreprinse acolo. Si cand ma gandesc la activitati, nu ma gandesc la invatat (d’oh) ci la
majorete.
Weekendul asta mi s-a facut un super dor de repetitiile si dansurile din sala noastra de sport si de toate tampeniile debitate de noi in perioada aia, mai exact intre 2006 si 2009. Si putin mai tarziu in 2010 :D
Tentativa din 2011 nu s-a mai materializat, sa zicem ca insuficienta numerica a fost de vina.
Mi-a placut la inceput ca nu a existat deloc mentalitatea idioata pe care o vezi in toate filmele despre majorete, nu erau fite sau mult-mediatizata superficialitate. Recunosc ca am iubit colectivul din 2007-2008 (all-time team leader Anda'Lu), la fel cum mi-au placut maxim si dansurile din perioada aia 8->

Chiar incepusem sa imi rasfoiesc fisierele si am gasit cateva filmulete de o calitate indoielnica din punct de vedere video si audio cu dansurile noastre si recunosteam fiecare miscare si povestea din spatele fiecareia, cine a adus-o, de unde, cat ne-am chinuit sa o invatam, care a avut cel mai mult succes la public (aici a fost o egalitate intre sirul-lumanare si V-ul de pe piesa lui Avril, fetele stiu despre ce vorbesc :P). Din curiozitate am intrat pe youtube sa vad daca mai exista vreo filmare de la competitia de la Bacau din 2008 ca numai aia imi lipseste din colectie si voiam tare mult sa o vad :D Daaaaar ciuciu.

In schimb m-am uitat la o multitudine de filmulete cu alte echipe care au aparut ca ciupercile dupa ploaie in ultimii 2-3 ani cam asa. Mai nou orice scoala generala are echipa de majorete. Orice liceu cu media de admitere din primele doua quartile are echipa de majorete. Chiar si liceul auto unde nu (prea) sunt fete are echipa de majorete. Statutul de majoreta a regresat de la tona de munca si efort depus pentru a face ceva de calitate, ceva original, ceva care sa iti lase sala cu gura cascata la un titlu pe care trebuie sa il ai bifat in CV-ul vietii sociale. Asa ca nu pot decat sa ma plang: filmuletele de pe youtube m-au plictisit majoritatea din punct de vedere coregrafic, dar m-au amuzat din perspectiva componentei trupei. Si nu fac o afirmatie superficiala cand spun ca nu oricine poate fi majoreta. Nu vreau sa fiu ipocrita si sa zic ca nu conteaza aspectul fizic. Nu iti cere nimeni sa fii super skinny, dar macar in categoria “buna” tot trebuie sa te incadrezi. Nu de alta, dar te faci de ras pe scena, lumea nu se mai uita la dans, se uita la tipa care e dubla fata de colegele ei si e pacat… Chiar sper sa nu imi fie luata in nume de rau afirmatia, dar dansul e un moment artistic, e presupus a fi ceva frumos, iar o fusta mini care arata prea mult acolo unde nu ar trebui nu face decat sa dauneze calitatii imaginii de ansamblu. Inteleg, dansezi bine, macar acopera-te naibii ca sa te laud pentru performanta coregrafica si nu sa ma plang de orbire temporara la imaginea boxerilor cu inimioare oversize.
Atat cu frustrarile cauzate de youtube si cu frazele ce incep cu “pe vremea mea…” :D

Recunosc ca nu am nimic de obiectat la adresa echipei CNU. Jos palaria pentru munca fetelor, se descurca excelent. Va pup pe toate si multa bafta in continuare, sa pastrati traditia si numarul celor mai multe diplome de locul I ca si pana acum.

O curiozitate mai am: cati din cei care citesc blogul au avut in liceu/scoala generala echipa de majorete si parerea sincera despre subiect ?

V-am pupat :*
Babaleta Mimi.

2 comentarii:

  1. Mimishor... m-ai facut nostalgica tare si ma simt batrana taaaaaaaaaaare!!! intr-adevar a fost o perioada minunata si ii duc foarte tare dorul! de asta am si incercat anul asta sa fac ce am vrut sa fac... macar sa pastram traditia. MAJORETE PANA LA MOARTE! imi este foarte dor de voi si va pup... pe babalete si pe majorete!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. daaaaaa, stateam azi'noapte si ma uitam la poze si aveam cate o amintire de la fiecare eveniment/spectacol/concurs... cum la balul bobocilor din 2007 nu m-ati certat prea tare ca eram singura ne-creata, dansul super-penibil din sala de sport cand nu se auzea muzica si trebuia sa numaram cu voce tare ca sa ne sincronizam, cand am fost la Bacau prima data si am facut atmosfera cu echipa de baschet, maimuta-pe-bat, pozele cu decorul din sala de festivitati, munca de croitorie pana seara tarziu, fabricatul pampoanelor in sala de sport, febra vorbitului ca Naomi care ne-a tinut timp de o luna, perioada de majorete-emo si in sfarsit, la ultimul bal cand imi tot alunecau mie colantii in timpul dansului, eram freaking Madonna-anii-'80-wannabe :)))

    RăspundețiȘtergere